Enkla Galoppombyten!

Idag red jag appie ute på banan:) Jag red i ganska snabbt tempo idag eftersom jag kanske ska vara med i en klubb tävling med honom men då måste han vara lite snabbare:) Jag travade på en volt och på kortsidan så saktade jag av till skriv och gick sex steg och sen fram i trav igen. Jag försökte verkligen tänka på att ha honom mellan skänkel och hand och det gick ganska bra:) Jag tränade också serpentin bågar, det gick sådär men det var svår att rida lika stora eftersom det fanns hinder över hela banan:S

Igår på ridskolan så johanna, min ridlärare, att vi skulle göra galopp ombyten nästa gång, så idag tränade jag på att göra enkla galopp ombyten. Man galopperar i en långsam takt och sedan saktar man av till skritt och sedan galopp igen:) det gick ganska bra, förutom att jag hade lite svår att sakta av till skritt ifrån galoppen och det blev några trav steg imellan men att komma fram i galopp igen sen gick perfekt:)

På slutet tränade lite snabb galopp på långsidorna men han var ganska lat idag:S Men jag är nöjd:)
Sov gott!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0