:´(

Sista ridpasset på Appie idag... Jag skall ju byta medryttar häst ntill en som heter Markant. Vi red ut, det var jätte kul! Appie var lung och fin även fast han inte har gått på länge nu. Vi red lilla rundan, och skrittde och travade. Det var lite svår att gallopera eftersom det fanns lite is här och där. På hem vägen blev appie lite pigg. När vi skrittade började han trava och baka ner i ett litet dike. jag piskade på honom lite och då gick han rakt fram. men jag behövde trava långsamt eftersom då är han lungnare. Appie är alltid så här på hem vägen, eftersom han är van vid att gallopera då:)

Appie, jag älskar dig. Du har lärt mig mycket. Först hade jag dig i ett halv år i sexan, och sedan ett år efter. Nu har det gått ett halv år och vi har verkligen lärt känna varandra. Jag har utvecklat mig jätte mycket på dig, i både hoppning och dressyr. När jag red dig själv brukade jag låtsas att jag skulle rida ett dressyr program, eftersom jag alldrig har gjort det och du är så duktig att det skulla vara lätt på dig. I hoppning, du är så rolig att rida! Alltid pigg och öronen spetsade framåt. Efter hinderna brukade du öka farten, men ju mer vi tränade, så lärde jag mig att hålla dig tillbaka.

Jag kommer verkligen sakna dig, men jag känner att jag vill byta lite. Vi har verkligen gått igenom mycket, och jag kommer aldrig att glömma dig♥ Men jag vet att det inte var sista gången jag satt på din rygg, vi ses någ om några månader så detta är inte ett hejdå.


Kommentarer
Postat av: emilie

Sjukt fin häst!



Ska vi följa varandra via Bloglovin? :)

2011-10-07 @ 16:38:41
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0